Communicatie voor Tij Festival

Voor wie?
Wanneer?

2021

Samenwerking

In opdracht van Buro Haai

Tekstsoort
  • Nieuwsbrieven
  • Webteksten
  • Programmateksten
  • Editorial
  • Advertentie
Ons werk
  • Adviseren
  • Schrijven
  • Herschrijven

Meebewegen met het water

Van festivals zoals Tij worden we blij. Corny but true. Tij is een Dordtse belevingstocht langs indrukwekkende kunstwerken en lichtprojecties, aangevuld met een uitgebreid activiteitenprogramma. Het thema: klimaatverandering en stijgend water. Mede-organisator Lonneke van Buro Haai vroeg ons om te ondersteunen bij de communicatie rondom het festival.

Bekijk het resultaat

“Tijdens het eerste gesprek met Fay was er gelijk een klik. Dankzij het enthousiasme dat ze meebracht kreeg het project weer nieuwe energie.”

Lonneke ZiemerinkEigenaar van Buro Haai en mede-organisator van Tij Festival

Wat was de vraag?

Snel en fris

Met nog drie weken de tijd was de druk vrij groot. Maar onze motivatie gelukkig ook – want Tij Festival is echt een schoolvoorbeeld van evenementen waar we vierkant achter staan. Aan ons de vraag om verschillende teksten te schrijven en herschrijven, en overall met een communicatiebril mee te kijken.

Hoe pakten we dat aan?

Strakke planning

Op de communicatieplanning stonden 3 nieuwsbrieven, een editorial en een festivalfolder. Ook de webteksten en programmateksten mochten nog net iets scherper en allemaal in dezelfde tone of voice. Samen met Lonneke maakten we een strak schema en pakten we de uitingen stap voor stap op. Fay: “Het klinkt heel cliché, maar de samenwerking ging echt als vanzelf. Ik heb nu al zin in de volgende.”

Resultaat

Duizenden bezoekers

Het eindresultaat? Een sterke campagne met uitingen die elkaar aanvullen én versterken. En die succesvol bleken. Want ondanks dat de regen met bakken uit de hemel viel (typisch tijdens een festival rondom water), kwamen er duizenden bezoekers naar Tij.

Laat ons je festivalcommunicatie doen

“Ik heb weer rust in mijn hoofd en agenda gekregen. Fay en Sandra pakken echt ownership over wat ze doen. Ze weten zich goed in te leven in de doelgroep, waardoor de teksten naadloos aansluiten op hun belevingswereld.”

Lonneke ZiemerinkEigenaar van Buro Haai en mede-organisator van Tij Festival

We deden de communicatie voor:

Logo SOC
Tij Festival
DIP - powertool van de podiumkunsten

Samenwerken? Leuk! Neem gerust contact met ons op.

Fraas+Faam | Fay en Sandra in De Ruimte