Frisse, begrijpelijke en interactieve e-learning voor Hoffelijk

Voor wie?
Wanneer?

2022

Tekstsoort
E-learning
Ons werk
  • Concept en structuur
  • Schrijven
  • Herschrijven

Digitaal boven klassikaal

Hoffelijk is specialist in het digitaal opleiden en bijscholen van professionals. Elke dag ondersteunen ze ruim 25.000 mensen met e-learnings, online examens, digitale opleidingen en meer. Hun motto? Digitaal waar het kan, klassikaal waar het moet. En daar zijn wij het eigenlijk wel mee eens. Dus toen ze onze tekstschrijver Sandra Borger vroegen mee te werken aan een e-learning voor een grote Nederlandse bank hoefde ze daar niet lang over na te denken. 

Ook een e-learning nodig?

“Sandra is creatief en flexibel en schreef in een mum van tijd de teksten in de stijl van de klant met de juiste insteek. Een hele fijne samenwerking die wat mij betreft snel een vervolg krijgt!”

Patrick StrijardsUser interface designer Hoffelijk

Wat was de vraag?

Fris en interactief

De bank introduceerde een nieuwe brand identity. Een identiteit die draait om persoonlijke aandacht. Dit moest niet alleen bekend worden bij het publiek, maar ook bij de medewerkers – of ambassadeurs – van de bank. En hoe kun je dit beter doen dan met een interactieve e-learning? Hiervoor schakelden ze Hoffelijk in, die op hun beurt Sandra vroegen om frisse en begrijpelijke teksten te schrijven.

Hoe pakten we dat aan?

Van wensen naar een verhaal dat blijft hangen

“Voor deze opdracht werkte ik samen met Bernice van Grondelle (marketingstrateeg) en Patrick Strijards (user interface designer) van Hoffelijk. De eerste gesprekken met de bank waren al gevoerd en hun wensen al in kaart gebracht. De lijst was lang: koers, doelstellingen, doelgroep, klantbeloftes, merkwaarden, geschiedenis én een toets. Het moest allemaal terugkomen in de e-learning. Een toffe uitdaging!”

Aan Sandra de taak om deze wensen om te zetten in een verhaal dat blijft hangen, passend bij de tone of voice van de bank. Ze stelde zichzelf de vraag: hoe loodsen we de medewerkers soepel door hun merkverhaal? Juist, met een ijzersterke opbouw en een logische volgorde. Nadat die waren bepaald, lag de focus op tekst. Makkelijke en lekker leesbare woorden die indruk maken.

De toets – of het ‘eindexamen brand identity’ – moest uit tien vragen bestaan. Open vragen, meerkeuze- en invulvragen met een knipoog, als een soort samenvatting van het merkverhaal. Inclusief positieve woorden ná het beantwoorden van de vragen. 

Resultaat

Ultiem totaalconcept

Deze e-learning is hét voorbeeld van een ultiem totaalconcept. Zeventig pagina’s met fijne teksten, pakkende filmpjes en leuke vragen, en dat alles in de huisstijl van de bank. Sandra: “Het mooiste resultaat wat mij betreft? Alle medewerkers die de e-learning succesvol doorliepen en zichzelf nu ‘merkambassadeur’ mogen noemen!”

Ook een e-learning nodig?

We schreven ook voor:

Logo Cubiss
Logo LantarenVenster
Logo Unitron

Samenwerken? Leuk! Neem contact met ons op.

© 2023 Fraas+Faam
Foto’s door Tessa Bruggink