Kersverse copywriters voor Hogeschool Inholland

Voor wie?
Hogeschool Inholland
Wanneer?

2020 – 2022

Samenwerking

Docenten van Hogeschool Inholland

Tekstsoort
Copywritingles
Ons werk
  • Les (door)ontwikkelen
  • Lesgeven aan 100+ hbo-studenten
  • Beoordelen

Copywriting. Hoe doe je dat?

Dat vroegen alle eerstejaars Creative Business-studenten van Hogeschool Inholland zich af. En daar gaven wij met liefde antwoord op. Als onderdeel van hun minor All Areas – waarbij ze leerden hoe je een merk (her)positioneert – namen we de studenten mee in de wondere wereld van copywriting.

Ook training door ons? Neem contact op

“Mijn kennis overdragen is een van de dingen die ik het liefste doe. Zo mooi als studenten sprongetjes maken en zelf prachtige copy fabriceren. Daar leer ik ook enorm van.”

Fay HuigenOnze tekstschrijver en strateeg

Wat was de vraag?

De kneepjes van het vak

Hoe neem je jongeren zonder tekstschrijfervaring mee in het tekstschrijfvak? Wat hebben ze nodig om een pakkende tekst te schrijven die matcht met een communicatiedoel? Aan onze tekstschrijver Fay Huigen de mooie vraag om een interactief werkcollege hierover te geven. Eentje waarbij studenten zich geen seconde vervelen en concrete ervaring opdoen. En die uiteraard in het lesprogramma past.

Hoe pakten we dat aan?

Schrijven. Schrijven. Schrijven.

Fay heeft een bestaande les opgepakt en doorontwikkeld. Passend in het curriculum, met volop praktijkvoorbeelden en vooral veel schrijfoefeningen. Anderhalf uur lang gingen de studenten aan de slag met vragen als: wat doet een tekstschrijver? Hoe weet je of een tekst aansluit bij je doel? En bij je beeld? Je tone of voice? Wat doen merkwaarden voor een schrijfstijl? Welke go’s en no go’s zijn er als je gaat schrijven? Aan het eind van de les had elke student eigen teksten geschreven en een opzet voor hun eindopdracht: een promotieposter voor een evenement.

Resultaat

100+ posters

Na weken hard werken was daar het eindresultaat: meer dan honderd promotieposters, pronkend aan de muren van het Crealab van de opleiding. Elke student had tekst en beeld ontwikkeld voor een zelfgekozen evenement. Aansluitend bij het merk, de doelgroep en het communicatieconcept. Precies zoals we hadden geoefend tijdens het werkcollege – zó leuk om terug te zien! Uiteindelijk mocht Fay de posters ook beoordelen. En mark our words: daar zaten zéker wat toekomstige tekstschrijvers tussen.

Ook training door ons? Neem contact op

We schreven ook voor:

Logo LantarenVenster
Logo Energiehuis Dordrecht
Logo Make-A-Wish Nederland

Samenwerken? Leuk! Neem contact met ons op.

© 2024 Fraas+Faam
Foto’s door Tessa Bruggink